
26 черв. 2025 р.
Автомобілі Škoda оснащені сучасними помічниками, які допомагають уникати зіткнень під час руху заднім ходом або поворотів. Ці системи не лише попереджають про небезпеку, а й можуть автоматично зупинити автомобіль у критичній ситуації. Як вони працюють та чому варто не вимикати їх — навіть якщо іноді здається, що система надто обережна?
Максимальна безпека — в пріоритеті
Моделі Škoda оснащені цілою низкою інтелектуальних систем гальмування, здатних самостійно стабілізувати або зупинити авто без участі водія. Їх головне завдання — запобігти зіткненням, і вони діють за суворими алгоритмами, керуючись принципом: «краще зайвий раз зупинити, ніж не встигнути».
Одна з таких систем — Front Assist, яка попереджає або самостійно гальмує при небезпеці лобового зіткнення. Вона активується не лише тоді, коли авто наближається до перешкоди чи іншої машини, а й у випадках, коли пішохід або велосипедист раптово з’являється перед автомобілем.
Чому іноді система втручається раніше за водія?

Такі асистенти можуть активуватися навіть тоді, коли водій уже бачить перешкоду і збирається на неї відреагувати — наприклад, об’їжджаючи припарковані автомобілі. Це може здатись зайвим або навіть дратівливим, однак варто пам’ятати, що відволікання на 1–2 секунди — це вже потенційна аварія. Ба більше, система може підстрахувати навіть у випадку технічної несправності чи помилки іншого учасника руху.
За оцінками дослідників, аварійне гальмування допомагає уникнути до 50% ДТП.
Асистенти гальмування у Škoda: шість технологічних «янголів»
В автомобілях Škoda реалізовано цілий комплекс помічників, які можуть самостійно «натиснути на гальма» за водія. Системи активуються лише тоді, коли виявляють реальну загрозу зіткнення:
Парктроніки з функцією автоматичного гальмування
Виявляють перешкоди поблизу під час паркування. Якщо водій не гальмує — авто може зупинитися самостійно.
Аварійне гальмування при русі назад
При виїзді заднім ходом із вузьких місць система зупиняє авто, якщо наближається інший автомобіль, велосипедист чи пішохід.
Front Assist та Anti-Collision Assist
Спрацьовують при високій ймовірності лобового зіткнення, навіть у темну пору — здатні виявити неосвітленого пішохода чи велосипедиста.
Turn Assist
Компонент Front Assist, активується при поворотах на перехрестях, коли є ризик зіткнення з зустрічним транспортом.
Multi-Collision Brake
У разі спрацювання подушок безпеки, система автоматично загальмовує авто, щоби запобігти повторним ударам.
Emergency Assist
Якщо система утримання в смузі виявляє, що водій не реагує на сигнали та не тримає руки на кермі (наприклад, через медичну причину), авто зупиняється, вмикає аварійку й розблокує двері.
Типові ситуації: коли авто може гальмувати «без команди»
Найчастіше автоматичне гальмування трапляється:
під час паркування у вузьких місцях,
на нерівному або природному покритті (трава, пісок, гравій),
біля високих бордюрів, стовпів чи щільно припаркованих авто.
Як пояснює Петр Пожижка, інженер відділу розробки Škoda:
«Якщо водій не реагує на візуальні та звукові сигнали — система гальмує автоматично. Оскільки система працює на основі ультразвукових хвиль, іноді вона може "бачити" перешкоди там, де їх немає — наприклад, у випадку з густою травою чи бордюром».

У таких випадках рекомендується знижувати швидкість до 1,5 км/год, щоби уникнути втручання системи, та з максимальною обережністю завершити маневр самостійно.

Так, системи аварійного гальмування можуть спрацьовувати неочікувано для водія, але кожна така зупинка — сигнал про потенційну небезпеку. Мета інженерів Škoda зробити пересування максимально безпечним.
Обслуговування систем безпеки Škoda у Києві
У Škoda Інтерциклон ми виконуємо діагностику, обслуговування та ремонт гальмівних асистентів, Front Assist, Multi-Collision Brake, систем автоматичного гальмування та допомоги при паркуванні для моделей Skoda Octavia, Superb, Karoq, Kodiaq, Fabia та інших.
Працюємо з усіма електронними системами активної безпеки Skoda — від адаптивного круїз-контролю до Emergency Assist. Професійна команда, оригінальне обладнання, досвід — понад 15 років.