
28 серп. 2025 р.
Познайомтеся з Йо́мундуром О́ласоном, ісландським фермером-овчарем, який проїхав на своїй Škoda Octavia першого покоління понад один мільйон кілометрів. Як йому вдалося досягти такого результату і яку пораду він дає тим, хто хоче, щоб їхній автомобіль служив якомога довше?
Подорож довжиною в мільйон
До офіційного дилера Škoda в Ісландії нещодавно звернувся фермер Йомундур Оласон. Йому стало цікаво, що покаже його Octavia з бензиновим двигуном 2.0 на панелі приладів після подолання позначки в мільйон кілометрів. Навіть дилер не знав відповіді — з подібним до них ще не звертались. Вони вирішили перевірити це разом.

Більшість кілометрів фермер намотав у щоденних поїздках від дому до своєї вівчарні в Боргарфьордурі. Але й на довгі мандрівки островом Octavia його теж возила:
«Я бачив багато куточків Ісландії та зберіг теплі спогади про ці подорожі. Найдовший шлях був приблизно тисяча кілометрів, коли я відвідав Західні фйорди. Раджу обов’язково зупинитися біля водоспаду Діньянді», — ділиться Йомундур.
Octavia в його родині з 2003 року, а сам він почав нею користуватись у 2007-му.
«Це була моя перша Škoda. До того мав різні авто, але жодне не було таким економним і надійним. Лише коли почав їздити на ній у справах по роботі, зрозумів, що це справжня робоча конячка», — пригадує фермер.

Секрет довголіття — у догляді
Машина вимагала лише планового обслуговування, а серйозні поломки траплялися рідко.
«Такої надійності мало де зустрінеш. Octavia їхала завжди, попри все», — каже він.
Втім, Йомундур додає, що справа не лише в інженерії, а й у регулярному сервісі:
вчасна перевірка амортизаторів, радіаторів, гальм;
уважне ставлення до дрібних несправностей;
обережний стиль водіння — він рідко коли розкручував двигун вище 3000 об/хв;
використання якісного мастила та заміна кожні 30 000 км.
І навіть попри таку «ніжну турботу», авто працювало в суворих ісландських умовах: сніг, дощ, гравійні дороги, перевезення овець. Але Octavia й досі з оригінальними двигуном та коробкою передач.

Мільйон і далі
Коли стрілка одометра дісталася до мільйона, на дисплеї з’явилися лише шість дев’яток — електроніка просто не була розрахована на семизначні цифри. Але для власника це не зіпсувало моменту:
«Це була неймовірна мить. Усі радили міняти авто, але я знав: моя Octavia витримає. І вона зробила це!»
Сьогодні фермер уже їздить на новій Škoda Octavia, залишаючись вірним марці. А його легендарна «мільйонниця» відтепер служитиме навчальним експонатом у столичному технічному ліцеї Рейк’явіка, де студенти зможуть вивчати будову автомобіля на реальному прикладі.
«Моя Octavia відслужила довго й віддано. Вона була справді особливою», — підсумовує Йомундур.
Якщо Ви також мрієте, щоб ваша Škoda проїхала багато сотень тисяч кілометрів і залишалась такою ж надійною, довіряйте її сервіс професіоналам Škoda Інтерциклон. Ваша машина подякує Вам довгим і безпечним шляхом.