
27 трав. 2025 р.
Позначка RS вже 25 років прикрашає спортивні версії серійних моделей Škoda. Вони приваблюють не лише швидкістю, а й здатністю бути щоденними автомобілями, придатними для будь-яких поїздок. Про те, як створюються ці універсальні спортсмени, розповідають інженери Škoda Auto.
„Ми не прагнемо створювати вузькоспеціалізовані спортивні авто. Наші клієнти щодня їздять ними на роботу, у справах чи з родиною. Тому моделі RS мають бути водночас практичними та драйвовими“, — каже Петр Шульц із відділу технічної розробки Škoda Auto.


Пошук балансу між комфортом і динамікою вимагає справжнього технічного мистецтва — особливо у налаштуваннях шасі та двигуна. У випадку моделей з ДВЗ, таких як Octavia RS (у двох типах кузова) та Kodiaq RS, використовується бензиновий двигун 2.0 TSI потужністю 195 кВт (265 к.с.) — найпотужніший мотор Škoda з класичних.
Двигун 2.0 TSI останнього покоління EA 888 має зменшене тертя завдяки новим поршням і ущільненням колінчастого вала, а також шумопоглинальним елементам у картері. Це підвищує ефективність і сприяє кращій продуктивності.

Шильд RS (Rallye Sport) вперше з’явився в 1970-х роках на гоночних прототипах Škoda, таких як 180 RS і 200 RS, за якими послідувала всесвітньо відома Škoda 130 RS. Ці автомобілі продовжили спадщину бренду в автоспорті, починаючи з гоночних мотоциклів Laurin & Klement. У 2000 році значок RS з’явився на серійній моделі Octavia, доносячи гоночну ДНК Škoda до повсякденних клієнтів. Відтоді і інші моделі з гордістю носили літери RS, кожна з яких характеризується унікальними технічними вдосконаленнями, багато з яких було розроблено безпосередньо в Škoda Motorsport.
Попри однакову потужність, трансмісія та привід у моделей різняться. Octavia RS має передній привід із електроннокерованим блокуванням диференціалу VAQ, що дозволяє максимально ефективно реалізовувати тягу на передній осі або спрямовувати крутний момент на зовнішнє колесо в поворотах.
Kodiaq RS, натомість, отримав повний привід з електрогідравлічною багатодисковою муфтою, що може передавати до 100% тяги на задню вісь. До того ж кросовер має вищий крутний момент — 400 Нм проти 370 Нм у Octavia — та здатен тягнути причіп масою до 2 500 кг.
Обидві моделі оснащуються швидкою 7-ступеневою DSG із можливістю ручного керування підкермовими пелюстками. Octavia RS вирізняється спортивною вихлопною системою, а Kodiaq RS додає системний звук Dynamic Sound Boost для яскравішого звучання.
Ходова, амортизатори, гальма
Двигун не єдиний, що створює відчуття динаміки — ходова частина теж грає важливу роль. Octavia RS стандартно має занижене на 15 мм шасі з жорсткішими пружинами, амортизаторами й стабілізаторами. За доплату доступна адаптивна підвіска DCC з режимами Normal, Comfort, Sport та Individual — вона дозволяє змінювати жорсткість у 15 градаціях.
Зменшений кліренс і змінений розвал задньої осі покращують керованість і стабільність у поворотах. Обидві моделі мають спеціально налаштоване прогресивне кермове керування, яке також є стандартом.

Ідея проста: динаміка без втрати комфорту. „Жорстке — не завжди спортивне. Гармонійно налаштоване авто може бути динамічним і водночас згладжувати нерівності. Octavia RS налаштована так, щоб приносити задоволення навіть на неідеальних дорогах“, — каже Шульц.
RS-версії отримують шини з покращеним зчепленням у всіх типорозмірах. Це дає переваги як на треку, так і у місті — кращий розгін і гальмування. Octavia RS також має збільшені вентильовані диски: 340x30 мм спереду й 310x22 мм ззаду.
Kodiaq RS отримує свою перевагу завдяки підвісці DCC+ з двома клапанами в кожному амортизаторі — окремо для стиску й відбою. Це дає ще кращий баланс між комфортом і спортивністю.
Впізнаєш із першого погляду

RS-моделі мають свій фірмовий вигляд: чорні акценти, унікальні кольори та дизайн коліс, через які проглядаються червоні гальмівні супорти (у ДВЗ-версіях). Також у базі йдуть матричні фари та спортивні сидіння з інтегрованими підголівниками.
Майбутнє RS

Філософія RS не втрачається й у світі електромобілів. Моделі Elroq RS і Enyaq RS мають по два електромотори, повний привід і спеціально налаштоване шасі — як підтвердження того, що дух RS живе й у нову епоху.