top of page

Комфортна спортивність: філософія Skoda RS

27 трав. 2025 р.

Позначка RS вже 25 років прикрашає спортивні версії серійних моделей Škoda. Вони приваблюють не лише швидкістю, а й здатністю бути щоденними автомобілями, придатними для будь-яких поїздок. Про те, як створюються ці універсальні спортсмени, розповідають інженери Škoda Auto.

„Ми не прагнемо створювати вузькоспеціалізовані спортивні авто. Наші клієнти щодня їздять ними на роботу, у справах чи з родиною. Тому моделі RS мають бути водночас практичними та драйвовими“, — каже Петр Шульц із відділу технічної розробки Škoda Auto.

Петр Шульц,  відділ технічної розробки Škoda Auto
Петр Шульц, відділ технічної розробки Škoda Auto

Kodiaq RS має пофарбовані в червоний колір гальмівні супорти, характерний елемент дизайну моделей RS
Kodiaq RS має пофарбовані в червоний колір гальмівні супорти, характерний елемент дизайну моделей RS

Пошук балансу між комфортом і динамікою вимагає справжнього технічного мистецтва — особливо у налаштуваннях шасі та двигуна. У випадку моделей з ДВЗ, таких як Octavia RS (у двох типах кузова) та Kodiaq RS, використовується бензиновий двигун 2.0 TSI потужністю 195 кВт (265 к.с.) — найпотужніший мотор Škoda з класичних.

Двигун 2.0 TSI останнього покоління EA 888 має зменшене тертя завдяки новим поршням і ущільненням колінчастого вала, а також шумопоглинальним елементам у картері. Це підвищує ефективність і сприяє кращій продуктивності.

Шильд RS (Rallye Sport) вперше з’явився в 1970-х роках на гоночних прототипах Škoda, таких як 180 RS і 200 RS, за якими послідувала всесвітньо відома Škoda 130 RS. Ці автомобілі продовжили спадщину бренду в автоспорті, починаючи з гоночних мотоциклів Laurin & Klement. У 2000 році значок RS з’явився на серійній моделі Octavia, доносячи гоночну ДНК Škoda до повсякденних клієнтів. Відтоді і інші моделі з гордістю носили літери RS, кожна з яких характеризується унікальними технічними вдосконаленнями, багато з яких було розроблено безпосередньо в Škoda Motorsport.


Попри однакову потужність, трансмісія та привід у моделей різняться. Octavia RS має передній привід із електроннокерованим блокуванням диференціалу VAQ, що дозволяє максимально ефективно реалізовувати тягу на передній осі або спрямовувати крутний момент на зовнішнє колесо в поворотах.

Kodiaq RS, натомість, отримав повний привід з електрогідравлічною багатодисковою муфтою, що може передавати до 100% тяги на задню вісь. До того ж кросовер має вищий крутний момент — 400 Нм проти 370 Нм у Octavia — та здатен тягнути причіп масою до 2 500 кг.

Обидві моделі оснащуються швидкою 7-ступеневою DSG із можливістю ручного керування підкермовими пелюстками. Octavia RS вирізняється спортивною вихлопною системою, а Kodiaq RS додає системний звук Dynamic Sound Boost для яскравішого звучання.

Ходова, амортизатори, гальма

Двигун не єдиний, що створює відчуття динаміки — ходова частина теж грає важливу роль. Octavia RS стандартно має занижене на 15 мм шасі з жорсткішими пружинами, амортизаторами й стабілізаторами. За доплату доступна адаптивна підвіска DCC з режимами Normal, Comfort, Sport та Individual — вона дозволяє змінювати жорсткість у 15 градаціях.

Зменшений кліренс і змінений розвал задньої осі покращують керованість і стабільність у поворотах. Обидві моделі мають спеціально налаштоване прогресивне кермове керування, яке також є стандартом.

Ідея проста: динаміка без втрати комфорту. „Жорстке — не завжди спортивне. Гармонійно налаштоване авто може бути динамічним і водночас згладжувати нерівності. Octavia RS налаштована так, щоб приносити задоволення навіть на неідеальних дорогах“, — каже Шульц.

RS-версії отримують шини з покращеним зчепленням у всіх типорозмірах. Це дає переваги як на треку, так і у місті — кращий розгін і гальмування. Octavia RS також має збільшені вентильовані диски: 340x30 мм спереду й 310x22 мм ззаду.

Kodiaq RS отримує свою перевагу завдяки підвісці DCC+ з двома клапанами в кожному амортизаторі — окремо для стиску й відбою. Це дає ще кращий баланс між комфортом і спортивністю.

Впізнаєш із першого погляду

RS-моделі мають свій фірмовий вигляд: чорні акценти, унікальні кольори та дизайн коліс, через які проглядаються червоні гальмівні супорти (у ДВЗ-версіях). Також у базі йдуть матричні фари та спортивні сидіння з інтегрованими підголівниками.

Майбутнє RS

Філософія RS не втрачається й у світі електромобілів. Моделі Elroq RS і Enyaq RS мають по два електромотори, повний привід і спеціально налаштоване шасі — як підтвердження того, що дух RS живе й у нову епоху.

Не знайшли те, що шукали?

Логотип Шкода
логотип Інтерциклон

телефон
           +380 44 333 46 74

           +380 67 381 72 72

електронна пошта

           skoda@intc.com.ua

  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube
Ціни на запчастини, аксесуари та послуги. Наведені ціни (включаючи ПДВ) є довідковими та рекомендовані компанією Інтерциклон і не є офертою (пропозицією) укласти правочин (договір). Остаточні ціни визначаються у відповідних документах з клієнтом. Про актуальні ціни, наявність, терміни виконання робіт Ви можете дізнатись звернувшись до уповноваженого дилера Škoda на території України. Використані зображення є ілюстративними та носять лише інформаційний характер. Зовнішній вигляд кольорів та балансу білого залежить від індивідуальних налаштувань монітора. Інтернет, програмне забезпечення. Ні Škoda Auto a.s., ні Єврокар, ні Інтерциклон не несуть відповідальності за збитки, завдані використанням інформації, опублікованої тут. Вся інформація, послуги та цифровий вміст пропонуються без гарантії безперебійного використання.
Захист персональних даних. Інтерциклон гарантує захист персональних даних усім користувачам своїх веб-сайтів. Інтерциклон не збирає жодних персональних даних, які користувачі не надають добровільно. Авторське право. Вміст веб-сайту skoda-intc.com.ua захищений законом про авторські права. Завантаження матеріалів та іншого вмісту можливе лише за умови прямої заяви. Копіювання та розповсюдження вмісту в будь-якій формі заборонено без письмової згоди авторів. Škoda Connect - Цифрові послуги. Для використання Škoda Connect (далі - «Послуги») необхідно укласти окрему онлайн-угоду з Škoda Auto a.s., оскільки для користування Послугами протягом усього контрактного періоду клієнт має 90 днів після передачі транспортного засобу для реєстрації їх на www.skoda-connect.com. Доступність Послуг може відрізнятися в кожній країні залежно від типу транспортного засобу, року виробництва та рівня оснащення транспортного засобу. Деякі Послуги можуть бути доступні пізніше після передачі автомобіля. Послуги надаються лише на основі загальнодоступних телекомунікаційних технологій. Через постійний розвиток технологій, особливо мобільної мережі, Škoda Auto a.s. не може гарантувати постійну доступність цих Послуг протягом усього терміну їх дії. Можливі зміни технологій можуть призвести до недоступності наданих Послуг. Для використання Послуг потрібне з’єднання даних між вашим пристроєм (смартфоном, планшетом, ПК тощо) та сервером даних. Це з'єднання для передачі даних не входить до складу Послуг. Ви можете знайти більше інформації про Послуги на веб-сайті https://www.skoda-auto.ua/company/skoda-connect або у уповноваженого дилера Škoda на території України.
bottom of page