
13 жовт. 2025 р.
Як могла б виглядати культова Škoda 110 R у сучасній мові дизайну Modern Solid
Що було б, якби легендарне купе Škoda 110 R відродилося сьогодні — у стилі сучасного дизайну Modern Solid?
Дизайнери Škoda Auto знову звернулися до багатої спадщини бренду, щоб створити сучасне бачення легендарних моделей. Одне з них — абсолютно нова, смілива інтерпретація культового купе Škoda 110 R.
Культове купе, яке стало легендою
У свій час Škoda 110 R була справжньою іконою. Елегантне купе було мрією тисяч водіїв і базою для численних гоночних версій, що прославили Škoda на відомих трасах світу. Навіть сьогодні “Ерко” залишається цінним класичним автомобілем для колекціонерів. Один із тих, хто ним захоплюється — дизайнер Річард Швец, член команди цифрового моделювання Škoda Design.

“Мені завжди подобалися елегантні автомобілі. Я ціную гармонію чистих форм і простих деталей — саме це і є суть 110 R,” — розповідає Річард. “Мене також вразило, як цей автомобіль легко перейшов у світ автоспорту.”

Сучасне бачення без ретро
Річард створив сучасну інтерпретацію 110 R, уникаючи прямого “ретро” стилю.
“Я не хотів іти шляхом ностальгії. Моєю метою було створити абсолютно нову форму, але з тонкими натяками на характерні риси 110 R. Хотілося, щоб дизайн виглядав максимально інноваційно,” — пояснює він.
Зберегти дух оригіналу й водночас не перетворити проект на стилізацію минулого — складне завдання.
“Кожен елемент вимагав уважного підходу. Важливо було знайти ідеальні пропорції — саме вони формують емоції автомобіля,” — додає дизайнер.

Дотик автоспорту
У концепті Річарда 110 R зберігає елегантність і чистоту поверхонь — риси, притаманні як оригінальному купе, так і сучасній філософії Modern Solid. Щоб підкреслити гоночну спадщину, дизайнер додав розширені крила, каркас безпеки в салоні, центральне кріплення коліс і характерне ребро на капоті — відсилання до легендарної Škoda 130 RS.
Від оригіналу до сучасності
Історична Škoda 110 R випускалася на заводі в Квасинах у 1970–1980 роках. Модель мала задній привід і 1,1-літровий бензиновий двигун потужністю 45,6 кВт, який розганяв легке купе (880 кг) до 145 км/год.Саме 110 R стала базою для гоночних машин — від радикальної 200 RS до чемпіонської 130 RS.
У сучасному баченні Швеца — це електричне купе для молодих водіїв, які люблять швидкість і водночас цінують елегантність.
“Форма автомобіля більш геометрична, ніж органічна,” — пояснює він. Чисті поверхні контрастують із темними акцентами — переднім спойлером, боковими порогами та дифузором. Під боковим вікном — функціональний повітрозабірник, який у цій електричній інтерпретації може охолоджувати батарею.
“Відсутність великої системи охолодження дала змогу зберегти дизайн максимально чистим,” — додає автор.

Hi-tech без ретро
Замість того, щоб повторювати всі риси класичного 110 R, Річард Швец оновив саму ідею спортивного купе. Його версія включає камери замість дзеркал, приховані фари, що висуваються лише за потреби, і нову світлову підписку Tech-loop, вперше представлену на концепті Škoda Vision O.
Спереду всі сенсори та вертикальні світлодіодні ходові вогні інтегровані в чорну панель із підсвіченим логотипом Škoda. Ззаду — окремо підсвічений логотип стає центральним елементом дизайну. Сучасна емблема також прикрашає аеродинамічні ковпаки коліс і навіть задні вікна.
Дизайн із душею
Річард створив концепт за допомогою класичних ескізів і цифрового 3D-моделювання.
“110 R мені близька не лише як дизайнеру, а й як людині, що виросла в атмосфері автоспорту,” — каже він. “Я з родини, де неділі були присвячені Формулі-1. Автомобілі завжди були частиною нашого життя.”
Після навчання у Братиславській академії мистецтв і стажування в Italdesign (Турін) Річард приєднався до Škoda Auto у 2023 році, ставши частиною команди Škoda Design.Його сучасна Škoda 110 R має душу — так само, як і оригінал, що надихнув її створення.












