top of page

Майбутнє екологічних матеріалів: як Škoda використовує масло для смаження і старі бампери

25 черв. 2024 р.

IVET Show Car демонструє 20 ідей використання екологічно чистих матеріалів при виробництві нових автомобілів.

IVET Show Car демонструє 20 ідей використання екологічно чистих матеріалів при виробництві нових автомобілів. Перероблені бампери, деталі панелей, виготовлені частково з переробленої олії для смаження, або килими, зроблені зі старих матраців, незабаром можуть потрапити в серійне виробництво Škoda.

 

Що таке IVET Show Car

IVET – це щорічний внутрішній ярмарок інновацій компанії Škoda, де співробітники мають змогу познайомитися з новими ідеями, які можуть з’явитися у виробництві. Екологічність завжди була важливою темою цього ярмарку, і багато представлених ідей вже використовуються в автомобілях Škoda. У 2022 році компанія вперше публічно представила деякі з цих інновацій на IVET Show Car на базі моделі Octavia. Тоді було продемонстровано можливість використання природних матеріалів, таких як волокна цукрових буряків, трава міскантусу, вовна альпаки та натуральна вовна, у різних деталях, особливо в деталях інтер'єру автомобіля.

 

Наприкінці 2023 року був представлений другий шоу-кар IVET на базі моделі Enyaq, який тепер можна побачити громадськості. «Цього разу ми зосередилися на збільшенні вмісту перероблених матеріалів та на тому, щоб зробити деталі більш придатними для повторної переробки», — зазначив Петр Краус із департаменту технічного розвитку Škoda.

 

У своїх автомобілях Škoda широко використовує перероблені та придатні для перероблення матеріали. Що більше, компанія постійно працює над тим, щоб відповідати майбутньому європейському законодавству і докладає зусилля, аби стати новатором сталого розвитку в автомобільній промисловості та досягти максимально можливого скорочення викидів вуглекислого газу та споживання викопного палива.

 

На другому дослідженні IVET Show Car компанія Škoda продемонструвала кроки до екологічності, на базі моделі Enyaq. Якщо раніше акцент робився на природних матеріалах, то зараз головна увага зосереджена на використанні перероблених та придатних до переробки матеріалів.

 

Цей концепт-кар містить вдвічі більше переробленого пластику, ніж серійний Enyaq. «Закон вимагає від нас використовувати принаймні 25% переробленого пластику в автомобілях після 2030 року, але ми прагнемо досягти ще більших показників раніше», — зазначає Краус. Основна мета — зменшити вуглецевий слід автомобіля. «Пластмаса зазвичай виготовляється з нафти, невідновлюваного ресурсу. Використовуючи перероблені матеріали, ми зменшуємо залежність від нафти та знижуємо вуглецевий слід», — пояснює Краус.


Менша кількість різних матеріалів означає простішу переробку

Одним із цікавих рішень є нова концепція багатошарового матеріалу, який автовиробник називає мономатеріалом. Ідея полягає в тому, що оббивка багатьох частин автомобіля, таких як сидіння, двері або частини панелі приладів, часто складається з трьох шарів різних матеріалів, які склеєні між собою, що робить їх неможливими для переробки. Суть мономатеріалу полягає в тому, що всі шари є хімічно однаковим матеріалом, просто виготовленим за різною технологією, аби вони мали різні властивості, необхідні для кожного шару.

 

Обидва шари зроблені з перероблених ПЕТ-пляшок та склеєні разом за допомогою клейкої основи, тому оббивку можна переробити цілком. «Важливо сказати, що всі перероблені матеріали відповідають нашим найвищим стандартам, проходять усі функціональні випробування на довговічність і відповідають законодавчим вимогам, які в інших випадках застосовуються до неперероблених матеріалів (первинної якості), тому наше використання перероблених матеріалів не означає будь-яке зниження якості для клієнта порівняно з первинними матеріалами, виготовленими з викопних ресурсів, які використовувалися раніше», – пояснює Далібор Копач, який відповідає за розробку екологічно чистих матеріалів. З практичного та функціонального погляду користувач не зможе відрізнити перероблені матеріали від звичайних.

 

З використаного пластику виготовляють захист колісних арок, кронштейни замка капота, деталі системи склоомивача і т.д. Стаканчики від йогурту використовуються для виготовлення карт дверей. «Використовуючи ці матеріали, ми зменшуємо кількість відходів, які потрапляють на звалища або сміттєспалювальні заводи», — говорить Далібор Копач.

 

Навіть масло та гуму можна переробити

Концепт-кар також використовує деякі ідеї, які є дуже нетрадиційними або які досі не вдалося реалізувати. «Донедавна переробити пофарбовані деталі було майже неможливо. Тепер у нас є бампер, виготовлений із високою часткою матеріалу зі старих бамперів», — розповідає Лукаш Зузанек, інженер із розробки екологічних матеріалів.

Матеріал, який використовується для накладки на пороги автомобіля, виготовлено з переробленої використаної олії для смаження, а ущільнювач дверей зроблено з переробленої гуми, яку донедавна було неймовірно важко переробити. «Однак зараз існує технологія девулканізації гуми, а потім приготування нового грануляту та виробництва нової вулканізованої гуми», — пояснює Зузанек.


Не знайшли те, що шукали?

Логотип Шкода
логотип Інтерциклон

телефон
           +380 44 333 46 74

           +380 67 381 72 72

електронна пошта

           skoda@intc.com.ua

  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube
Ціни на запчастини, аксесуари та послуги. Наведені ціни (включаючи ПДВ) є довідковими та рекомендовані компанією Інтерциклон і не є офертою (пропозицією) укласти правочин (договір). Остаточні ціни визначаються у відповідних документах з клієнтом. Про актуальні ціни, наявність, терміни виконання робіт Ви можете дізнатись звернувшись до уповноваженого дилера Škoda на території України. Використані зображення є ілюстративними та носять лише інформаційний характер. Зовнішній вигляд кольорів та балансу білого залежить від індивідуальних налаштувань монітора. Інтернет, програмне забезпечення. Ні Škoda Auto a.s., ні Єврокар, ні Інтерциклон не несуть відповідальності за збитки, завдані використанням інформації, опублікованої тут. Вся інформація, послуги та цифровий вміст пропонуються без гарантії безперебійного використання.
Захист персональних даних. Інтерциклон гарантує захист персональних даних усім користувачам своїх веб-сайтів. Інтерциклон не збирає жодних персональних даних, які користувачі не надають добровільно. Авторське право. Вміст веб-сайту skoda-intc.com.ua захищений законом про авторські права. Завантаження матеріалів та іншого вмісту можливе лише за умови прямої заяви. Копіювання та розповсюдження вмісту в будь-якій формі заборонено без письмової згоди авторів. Škoda Connect - Цифрові послуги. Для використання Škoda Connect (далі - «Послуги») необхідно укласти окрему онлайн-угоду з Škoda Auto a.s., оскільки для користування Послугами протягом усього контрактного періоду клієнт має 90 днів після передачі транспортного засобу для реєстрації їх на www.skoda-connect.com. Доступність Послуг може відрізнятися в кожній країні залежно від типу транспортного засобу, року виробництва та рівня оснащення транспортного засобу. Деякі Послуги можуть бути доступні пізніше після передачі автомобіля. Послуги надаються лише на основі загальнодоступних телекомунікаційних технологій. Через постійний розвиток технологій, особливо мобільної мережі, Škoda Auto a.s. не може гарантувати постійну доступність цих Послуг протягом усього терміну їх дії. Можливі зміни технологій можуть призвести до недоступності наданих Послуг. Для використання Послуг потрібне з’єднання даних між вашим пристроєм (смартфоном, планшетом, ПК тощо) та сервером даних. Це з'єднання для передачі даних не входить до складу Послуг. Ви можете знайти більше інформації про Послуги на веб-сайті https://www.skoda-auto.ua/company/skoda-connect або у уповноваженого дилера Škoda на території України.
bottom of page