
21 жовт. 2025 р.
Новий двигун 1.5 TSI evo2, який із липня серійно виробляється на заводі Škoda Auto у Млада-Болеславі, вже доступний для замовлення для більшості моделей бренду.
Це важливий крок для Škoda — тепер компанія повністю забезпечує себе двигунами власного виробництва, без потреби у постачанні з інших підприємств концерну Volkswagen Group.

Хоча базова версія з потужністю 110 кВт (150 к.с.) зберегла номінальні показники попередника 1.5 TSI evo, новий мотор став помітно ефективнішим і технологічно просунутим. А у спеціальній версії Škoda Fabia 130 Years Edition цей двигун розвиває вражаючі 130 кВт (177 к.с.).
Завдяки модернізованим системам згоряння та охолодження двигун демонструє низьку витрату пального, вищу чутливість до акселератора та покращену динаміку. Розглянемо детальніше, що робить цей мотор одним із найсучасніших у світі бензинових агрегатів.
Один двигун — безліч можливостей
1.5 TSI evo2 — універсальний силовий агрегат, який встановлюється на всі моделі Škoda з ДВЗ-платформами: від компактної Fabia і динамічної Octavia до флагманського Superb та сімейного Kodiaq.Він може працювати у трьох варіаціях:
як звичайний бензиновий двигун;
у складі м’якого гібриду (MHEV) із ремінним стартер-генератором;
як частина потужної plug-in гібридної системи (PHEV).
Ключові технології двигуна 1.5 TSI evo2
1. Інтелектуальне термокерування

Нова система охолодження з двома електронними клапанами скорочує час прогріву двигуна після холодного старту, що знижує викиди. Вона також підтримує оптимальну температуру в межах 80–105 °C залежно від навантаження.
2. Система деактивації циліндрів ACT+

Технологія Active Cylinder Technology+ не лише вимикає 2-й і 3-й циліндри, як раніше, а й адаптує фази 1-го і 4-го між циклами Міллера та Отто. Це дозволяє працювати у двоциліндровому режимі майже непомітно для водія, зберігаючи до 90 Н·м моменту у діапазоні 1500–3500 об/хв.
3. Оптимізована система випуску

Трикомпонентний каталізатор і сажовий фільтр тепер розділені на два елементи замість чотирьох, що зменшує кількість дорогоцінних металів, підвищує ресурс і прискорює нагрів для кращої очистки вихлопу.
4. Активний масловіддільник

Замість двох пасивних блоків тепер встановлено активний електричний масловіддільник із 30 дисками, який суттєво скорочує витрату оливи та знижує нагароутворення.
5. Паливна система високого тиску

Тиск упорскування зріс до 350 бар, а нові форсунки забезпечують до 5 циклів упорскування за один такт, покращуючи охолодження та згорання.
6. Турбокомпресор із змінною геометрією лопатей

Вперше для бензинового двигуна Škoda використовується VTG-турбіна, яка реагує точніше, швидше і з меншими втратами енергії. Вона розкручується до 260 000 об/хв!
7. Канал охолодження поршнів і цикл Міллера

Масло подається всередину поршня для кращого охолодження, що знижує температуру згорання і дозволяє застосувати вищий ступінь стиску (12:1).
8. Плазмове покриття циліндрів APS

Замість гільз використовується атмосферне плазмове напилення, яке покращує мастило, зменшує тертя й подовжує ресурс двигуна.
Інші вдосконалення:
Зменшений інерційний момент колінвала завдяки чотирьом противагам.
DLC-покриття поршневих пальців і вузлів ГРМ.
Порожнисті натрієві випускні клапани для кращого відведення тепла.
Механічний вакуумний насос із меншим шумом.
Готовність до стандарту Euro 7.
Подвійна маса маховика для більшої плавності роботи.
1.5 TSI evo2 — це не просто модернізація, а новий етап розвитку бензинових технологій Škoda, який поєднує економічність, динаміку і надійність.