
12 вер. 2025 р.
Час від часу власники дизельних Škoda можуть помітити на кришці паливного бака напис XTL. Це маркування вказує, що ваш автомобіль може працювати на сучасному синтетичному пальному — набагато екологічнішому, ніж звичайне дизельне. Саме цим пальним уже заправляють усі нові дизельні Škoda на заводах у Чехії.
HVO — пальне майбутнього
Škoda Auto активно працює над зменшенням викидів CO₂. Окрім електрифікації модельного ряду, компанія впроваджує альтернативні види пального для авто з двигунами внутрішнього згоряння.Одне з таких рішень — HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), або гідрогенізована рослинна олія. Це синтетичне дизельне пальне, здатне зменшити викиди CO₂ упродовж життєвого циклу пального та авто на до 90%.

«HVO виробляють переважно з відпрацьованої олії та відходів рослинного походження. Рослини під час росту поглинають CO₂ з атмосфери, і саме цей CO₂ виділяється під час спалювання пального. Таким чином, цикл стає значно більш екологічним», — пояснює Мартін Жепка з відділу технічного розвитку Škoda Auto.
Переваги HVO порівняно зі звичайним дизелем:
високий цетановий індекс → ефективніше згоряння;
зменшення викидів CO₂ до 90%;
менше шкідливих викидів і рідша регенерація сажового фільтра;
відсутність відкладень у двигуні;
зберігається у баку до 10 років без втрати властивостей;
не вбирає вологу з повітря.
Які авто можуть заправлятися HVO?
Офіційно: усі дизельні Škoda з 2022 модельного року (виготовлені після червня 2021 року).
Фактично: тести показали, що HVO без проблем підходить більшості моделей із 2015 року.
Якщо під кришкою бака є маркування B7/XTL, ви можете сміливо заправлятися HVO.
Чим HVO відрізняється від біодизеля?
Біодизель належить до пального FAME і менш стабільний, швидко втрачає властивості. Через це Škoda допускає використання лише стандартного дизеля B7 (до 7% біокомпоненту). HVO ж не має таких обмежень, не шкодить паливній системі й не конкурує з харчовим виробництвом за площі для вирощування культур.
Де можна заправитися?
HVO вже широко доступне у Фінляндії, Швеції, Норвегії. Швидко розширюється мережа АЗС у Німеччині, Австрії, Нідерландах, Великій Британії та інших країнах ЄС. Якщо HVO немає на заправці, завжди можна використати звичайне дизельне пальне.

Ще один крок до чистішої мобільності
Škoda Auto використовує HVO не лише для нових авто, а й у власній логістиці — вантажівки Scania, що обслуговують чеські заводи, також працюють на цьому пальному.
Отже, XTL — це знак вашої причетності до більш сталого майбутнього разом зі Škoda.





