
6 черв. 2025 р.
Вже 130 років Škoda Auto постійно розвивається, адаптується до змін і зосереджується на потребах клієнтів. Сьогодні автомобільна галузь переживає найбільшу трансформацію за всю свою історію. Як Škoda справляється з цим викликом? Запитаємо у генерального директора Škoda Auto — Клауса Целльмера.
2024-й став для Škoda надзвичайно успішним: рекордні фінансові результати, понад 920 000 автомобілів, 4-е місце в Європі за обсягами продажів, нові моделі та нові ринки. Які ваші плани на майбутнє?
Клаус Целльмер: 2024 рік підтвердив наші ключові сильні сторони — стійкість і здатність до адаптації. Наша стабільна бізнес-модель та чітко визначена дорожня карта довели свою ефективність в умовах нестабільності. Сучасна й різноманітна продуктова лінійка у поєднанні з операційною ефективністю дозволили нам отримати гарні результати, особливо в Європі. Ці досягнення — фундамент, на якому ми продовжуємо розвиватися. Але для стабільного руху вперед потрібно постійно дивитись у майбутнє і багато працювати.
Саме тому ви оновили корпоративну стратегію?
Клаус Целльмер: Саме так. Ми сформулювали шість стратегічних цілей, які допоможуть нам зміцнити компанію у довгостроковій перспективі. Головна ціль — увійти до трійки найкращих брендів Європи за обсягом продажів до кінця цього десятиліття. Ми плануємо досягти цього завдяки розширеному портфоліо електромобілів, удосконаленим гібридам та ефективним моделям з ДВЗ. Для нас завжди на першому місці — співвідношення ціни, якості та відповідність очікуванням клієнтів у різних сегментах.

А на чому зосереджена друга ціль?
Клаус Целльмер: Друга ціль — це вдосконалення наших продуктів і сервісів завдяки цифровим рішенням та штучному інтелекту. Ми розвиваємо культуру навчання й гнучкості серед наших працівників, одночасно активізуючи цифровізацію всередині компанії. Прислухаючись до клієнтів, ми краще адаптуємо наші продукти й сервіси до їхніх потреб, зокрема інтегруючи нові можливості ШІ. Ми залишаємося вірними ідеї інтуїтивного функціоналу та найвищої якості.
Škoda прагне поєднувати найкраще з обох світів — електро- та бензинові технології. На яку з них робитиметься акцент у майбутньому?
Клаус Целльмер: У найближчі роки ми продовжимо пропонувати збалансовану лінійку — BEV, гібриди та авто з ДВЗ — відповідно до запитів ринку. Це ключова складова нашої третьої стратегічної цілі. Водночас ми активно розвиватимемо напрям електромобілів, збільшуючи кількість моделей у портфоліо, і прагнемо досягти цінового паритету з моделями з ДВЗ.
Стійкість сьогодні є в пріоритеті для багатьох компаній. Які плани має Škoda у цьому напрямі?
Клаус Целльмер: Четверта ціль — це CO₂-нейтральне виробництво та пріоритет циркулярної економіки. Наша стратегія сталого розвитку Best-in-class in ESG передбачає чіткі й амбітні цілі в екологічній, соціальній та управлінській сферах. Ми плануємо до 2030 року забезпечити вуглецеву нейтральність на всіх підприємствах у Чехії та Індії, впроваджуючи принципи замкненого циклу та більше екологічних матеріалів у виробництві.

Щодо Індії: наскільки важливими є ці нові зростаючі ринки для Škoda?
Клаус Целльмер: Ми хочемо вибудувати “другу опору” за межами Європи — у динамічно зростаючих регіонах. У межах Brand Group Volume ми використовуємо наш досвід у ціновочутливих ринках для відкриття нових можливостей для Volkswagen Group. Наша мета — стати провідним європейським брендом в Індії та регіоні АСЕАН (Асоціація держав Південно-Східної Азії). У В'єтнамі ми вже працюємо з місцевим партнером: як імпортуємо, так і виробляємо автомобілі. Цей ринок ми розглядаємо як платформу для подальшого розширення у сусідні країни.
Є також і фінансові цілі. Що тут у пріоритеті?
Клаус Целльмер: І, нарешті, ми прагнемо досягти стабільного рівня прибутковості на продажах у 10% у довгостроковій перспективі. За допомогою програми Next Level Efficiency+ ми оптимізуємо нашу операційну діяльність. Ми прагнемо стати лідерами з ефективності серед основних європейських конкурентів. Але для досягнення цієї мети важливо також зниження вартості акумуляторів у найближчі роки й ефективне масштабування нашого продуктового портфеля завдяки новим платформам.
Оновлена стратегія Škoda — Next Level Škoda
Щоб відповідати темпам технологічного прогресу, зміні очікувань споживачів і екологічним викликам, Škoda Auto оновила свою стратегічну модель. Next Level Škoda Strategy — це своєрідна “північна зірка” для компанії, яка прокладає шлях у стрімко мінливому глобальному автосвіті. Стратегія охоплює три основні стовпи: "Бренд і ринок", "Технології та якість", а також "Люди й культура".
Головна мета — стати найкращим брендом для активних і практичних клієнтів як у Європі, так і на перспективних міжнародних ринках. Для цього Škoda пропонує клієнтам найкраще з обох світів: електромобілі, гібриди та ДВЗ з привабливим поєднанням ціни, якості та інтуїтивного функціоналу. Посилення компанії відбувається також через розвиток команди, зміцнення позиції Škoda в межах Volkswagen Group і лідерство у сфері екологічної, соціальної та фінансової відповідальності.