top of page

Laurin & Klement SLAVIA B: історія ŠKODA, яка розпочалася більше 120 років тому між Парижем і Берліном

24 лют. 2025 р.

Коли сміливість і рішучість поєднуються з часткою безумства, народжуються легендарні перемоги. Так було й на зорі авто-мото спорту на початку ХХ століття, коли відважні піонери шукали нові шляхи, перевершуючи межі можливого.

Серед таких візіонерів були Вацлав Лаурін і Вацлав Клемент, засновники компанії Laurin & Klement. Окрім виробництва високоякісних і доступних велосипедів, їх об'єднувала і пристрасть до перегонів. Заснована у 1895 році як невелика ремонтна майстерня, компанія швидко зростала: вже за рік вона налічувала 21 працівника і випускала п’ять моделей велосипедів під брендом «SLAVIA».

Вацлав Клемент та Вацлав Лаурін

Усього через чотири роки, 18 листопада 1899 року, компанія представила перші два мотоцикли – SLAVIA A і SLAVIA B. Інженерна ідея Вацлава Лауріна – розмістити двигун у нижній частині рами для кращої керованості та стійкості – була справжньою сенсацією свого часу. Завдяки підприємницькому хисту Вацлава Клемента компанія швидко вийшла на міжнародний рівень, укладаючи великі контракти в Німеччині та Великій Британії. А перемоги у перегонах стали потужною рекламою бренду.

Slavia Type B

Нарціс Подседнічек – перший заводський гонщик

Мотоцикли Laurin & Klement дебютували в автоспорті у 1901 році на найбільшій гонці того часу – Париж – Берлін. Дистанція 1 196 км стала серйозним випробуванням для людини та техніки. Подседнічек стартував разом із дев’ятьма іншими учасниками у класах дво- та триколісних транспортних засобів. Дороги були вкриті кінськими підковами і цвяхами, що призводило до численних проколів шин. З 110 учасників фінішу досягли лише 48.

Нарціс Подседнічек

Попри статус аутсайдера, Подседнічек першим у своєму класі дістався Берліна на мотоциклі Laurin & Klement. Однак через те, що він перетнув фінішну лінію о третій годині ночі, коли судді вже пішли, його результат підтвердили лише місцеві поліцейські. Організатори відмовилися визнавати їхнє підтвердження і оголосили переможцями чотирьох французьких гонщиків на трициклах De Dion-Bouton. Так Подседнічек отримав лише моральну перемогу.

Однак цей результат привернув міжнародну увагу до марки Laurin & Klement, зміцнивши її репутацію. Вже у 1905 році компанія випустила свій перший автомобіль, поклавши початок тріумфальному шляху у світі автоспорту.


Мотоцикл Laurin & Klement SLAVIA B

Виробництво SLAVIA B стартувало у 1899 році, а дебют моделі відбувся на велотреку в Празі-Бубни разом із SLAVIA A. Модель B мала одноциліндровий повітряного охолодження двигун потужністю 1,75 к.с., що дозволяло досягати швидкості 40 км/год. Коробки передач не було – заднє колесо приводилося в рух плоским шкіряним ременем, а старт здійснювався вручну за допомогою педалей.

Slavia Type B

До 1904 року в Млада-Болеславі було випущено 540 таких мотоциклів. А у 1956 році історична модель отримала своє кінематографічне визнання – вона з’явилася у фільмі «Старий автомобіль» (Dědeček Automobil), що розповідав про розвиток автомобільної ери. Сценарій був заснований на книзі Адольфа Браналда.

Slavia Type B

Історія Laurin & Klement SLAVIA B – це початок великого шляху, що зробив бренд Laurin & Klement, а пізніше і ŠKODA, однією з найуспішніших компаній у світі автоспорту. Це історія сміливості, технічних інновацій та незламного духу перемоги.



Не знайшли те, що шукали?

Логотип Шкода
логотип Інтерциклон

телефон
           +380 44 333 46 74

           +380 67 381 72 72

електронна пошта

           skoda@intc.com.ua

  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube
Ціни на запчастини, аксесуари та послуги. Наведені ціни (включаючи ПДВ) є довідковими та рекомендовані компанією Інтерциклон і не є офертою (пропозицією) укласти правочин (договір). Остаточні ціни визначаються у відповідних документах з клієнтом. Про актуальні ціни, наявність, терміни виконання робіт Ви можете дізнатись звернувшись до уповноваженого дилера Škoda на території України. Використані зображення є ілюстративними та носять лише інформаційний характер. Зовнішній вигляд кольорів та балансу білого залежить від індивідуальних налаштувань монітора. Інтернет, програмне забезпечення. Ні Škoda Auto a.s., ні Єврокар, ні Інтерциклон не несуть відповідальності за збитки, завдані використанням інформації, опублікованої тут. Вся інформація, послуги та цифровий вміст пропонуються без гарантії безперебійного використання.
Захист персональних даних. Інтерциклон гарантує захист персональних даних усім користувачам своїх веб-сайтів. Інтерциклон не збирає жодних персональних даних, які користувачі не надають добровільно. Авторське право. Вміст веб-сайту skoda-intc.com.ua захищений законом про авторські права. Завантаження матеріалів та іншого вмісту можливе лише за умови прямої заяви. Копіювання та розповсюдження вмісту в будь-якій формі заборонено без письмової згоди авторів. Škoda Connect - Цифрові послуги. Для використання Škoda Connect (далі - «Послуги») необхідно укласти окрему онлайн-угоду з Škoda Auto a.s., оскільки для користування Послугами протягом усього контрактного періоду клієнт має 90 днів після передачі транспортного засобу для реєстрації їх на www.skoda-connect.com. Доступність Послуг може відрізнятися в кожній країні залежно від типу транспортного засобу, року виробництва та рівня оснащення транспортного засобу. Деякі Послуги можуть бути доступні пізніше після передачі автомобіля. Послуги надаються лише на основі загальнодоступних телекомунікаційних технологій. Через постійний розвиток технологій, особливо мобільної мережі, Škoda Auto a.s. не може гарантувати постійну доступність цих Послуг протягом усього терміну їх дії. Можливі зміни технологій можуть призвести до недоступності наданих Послуг. Для використання Послуг потрібне з’єднання даних між вашим пристроєм (смартфоном, планшетом, ПК тощо) та сервером даних. Це з'єднання для передачі даних не входить до складу Послуг. Ви можете знайти більше інформації про Послуги на веб-сайті https://www.skoda-auto.ua/company/skoda-connect або у уповноваженого дилера Škoda на території України.
bottom of page