
20 січ. 2025 р.
У Франції створили дві унікальні електричні версії Škoda Octavia, які, утім, кардинально відрізняються від сучасного четвертого покоління цієї моделі.
Йдеться про так звані рестомоди — перероблені класичні автомобілі Octavia зразка середини минулого століття.

Ретро-челендж від Škoda у Франції
Французький імпортер Škoda Auto організував незвичайний конкурс під назвою Retrofit Challenge. Його учасники мали знайти оригінальну Škoda Octavia, випущену в період з 1959 до 1971 року, відреставрувати її та перетворити на електричний рестомод. Основні вимоги: запас ходу не менше 180 кілометрів на одному заряді та дотримання встановленого бюджету.
У фіналі було представлено два проєкти. Один із них нагадує американський хот-род, а другий — автомобіль, ніби створений для японського аніме. Обидві машини розробили за участю французьких автомобільних медіа в партнерстві з постачальниками спортивних компонентів.
Що таке рестомод
Рестомод — це спеціальний підхід до модифікації класичних автомобілів, за якого сучасні технології інтегруються під оригінальний кузов. Завдяки цьому авто зберігає свій класичний вигляд, але отримує сучасні ходові характеристики. Зазвичай змінюють двигун, трансмісію, підвіску, гальмівну систему, а іноді й матеріали кузова чи салону. Одним із популярних напрямків рестомодів є перехід на електричну тягу.
Voltavia — стильний універсал із майбутнього
Перший проєкт — Voltavia, створений редакцією онлайн-журналу Automobile Propre, що спеціалізується на електромобільності. Основа автомобіля — кузов універсал, а дизайн відповідає французькому законодавству, тому авто виглядає досить стримано.
Автомобіль пофарбовано у колір Explorer Green із концепта Skoda Vision 7S, представленого у 2022 році. Інтер’єр оздоблено контрастним помаранчевим кольором. Для зручності пересування у місті в багажнику передбачено електричний самокат. Електромотор Voltavia має потужність 102 кінські сили та максимальний крутний момент 220 Н·м.



Project X — екстрим на колесах
Другий проєкт, створений командою французького телешоу Turbo у співпраці з командою W-Autosport і школою дизайну Strate School of Design, отримав назву Project X. Це - радикальна переробка, яка більше нагадує гоночний болід, хоча силует оригінального седана досі впізнаваний.
Кузов Project X розширено на 40 сантиметрів порівняно з оригіналом. Під капотом — електродвигун потужністю 450 кінських сил і крутним моментом 1 000 Н·м. Проєкт реалізували за понад 1 000 годин роботи. Автомобіль пофарбовано у колір Mamba Green з лінійки RS моделей Škoda.



Цікаві факти про електричні Škoda Octavia
Перша електрична версія Škoda Octavia з’явилася ще у 2010 році. Презентація відбулася у Франції на Паризькому автосалоні. Автомобіль базувався на другому поколінні Octavia та називався Green e-Line. Завдяки батареї ємністю 26,5 кВт·год автомобіль міг проїхати до 150 кілометрів на одному заряді. Ця модель стала першим кроком на шляху до сучасних електромобілів Škoda.
Висновок
Проєкти Voltavia та Project X доводять, що класичні автомобілі можуть отримати нове життя завдяки сучасним технологіям. Вони поєднують історичний стиль із високими технологіями, демонструючи, як електрифікація здатна вдихнути нове життя у легендарні моделі минулого.

