
22 квіт. 2025 р.
У дизайнерів Škoda Auto — знову подорож і цього разу в майбутнє, але через минуле. Вони занурились у багату спадщину бренду, щоб по-новому переосмислити культові моделі в дусі сучасного стилю Modern Solid. Першою з серії стала унікальна реінкарнація концепт мотоцикла — Slavia B.
З чого все починалось
Коріння чеського автовиробника сягає ще часів велосипедів і мотоциклів, які випускались під брендом Laurin & Klement. Тож для старту серії модернізованих легенд вибір на користь двоколісного транспорту — абсолютно логічний.
Над концептом працював французький дизайнер Ромен Бюкай, який у Škoda займається розробкою зовнішнього вигляду автомобілів. «Хотілося зробити щось особливе й повернутись до витоків бренду. Щодня я працюю з автомобілями, а мотоцикли люблю давно — тож цей проєкт став для мене справжнім ковтком свіжого повітря», — ділиться він.

Ікона з трьох століть
Оригінальний мотоцикл Slavia B з’явився ще у 1899 році — в позаминулому столітті. Його нова версія — повністю електрична та абсолютно футуристична.
Попри сучасне бачення, концепт зберіг впізнавану форму рами класичних мотоциклів Laurin & Klement, яка огортала двигун і захищала його знизу. Саме ця характерна особливість стала основою нового дизайну.
Slavia B у 1899-му:
Двигун: 240 см³, одноциліндровий, повітряного охолодження
Потужність: 1,75 к.с.
Максимальна швидкість: 40 км/год
Коробка передач: відсутня — привід через ремінь напряму від двигуна
Педалі: використовувались для запуску та як допоміжна тяга
З 1899 по 1904 рік Laurin & Klement випустили 540 мотоциклів Slavia B.
Дань витривалості та стилю
Концепт також відсилає до спортивної історії моделі. У 1901 році гонщик Narcis Podsedníček став єдиним фінішером у важкому марафоні Париж — Берлін на Slavia B.
«Я хотів зберегти цей дух витривалості. Тому сидіння зроблене так, ніби воно ширяє в повітрі, а в раму вбудована шкіряна сумка для інструментів — обов’язковий аксесуар того часу», — каже дизайнер.

Новий стиль — Modern Solid
Slavia B 2.0 — це справжній кафе-рейсер майбутнього, створений у філософії Modern Solid. Простота форм, чіткі лінії, потужна передня оптика — все це відображає сучасний ДНК Škoda.
Центральна вертикальна лінія візуально розділяє байк на передню та задню частини, підкреслюючи унікальну архітектуру рами. А в центрі — логотип, що ніби ширяє в повітрі.

Від ескізу — до 3D
Роботу над концептом Ромен почав зі звичайного олівця. «З мотоциклами я давно не працював, тож спершу довелося трохи "розписатись", — жартує він. — Папір зручний тим, що можна малювати де завгодно — не потрібен ані планшет, ані комп’ютер».
Після серії ескізів дизайнер перейшов до 3D-моделювання — вже звичного інструменту у Škoda Design. Він створив три варіанти, обрав найкращі елементи та об’єднав їх у цілісну концепцію.

Повернення до витоків
Для Ромена цей проєкт став не лише творчим експериментом, а й особистим поверненням до джерел. За фахом він — інженер-механік, і класична техніка для нього — не просто ностальгія.
«Сучасні автомобілі часто приховують технічну частину. А от мотоцикли — навпаки, демонструють її. І я це просто обожнюю», — зізнається дизайнер.
І хоча нова Slavia B не має двигуна внутрішнього згоряння, вона залишається емоційним витвором інженерної думки — справжньою даниною історії з поглядом у майбутнє.
